woensdag 5 november 2008

Zes dagen Londen: Dag 1

Na drie weken geleden terug te zijn gekomen van een interessante maar vermoeiende reis door de Verenigde Staten, besloot ik deze maand weer eens lekker ouderwets een paar dagen Londen op mijn programma te plaatsen. En natuurlijk zou ik gek zijn als ik deze trip niet precies tijdens het filmfestival zou plannen...
Aangezien ik op vrijdagavond pas laat in hartje Londen aankwam, beperkte dit mijn grootse plannen enigzins voor mijn eerste dag. Echter het filmfestival had al rekening gehouden met mijn late aankomst daar ze voor deze dag geen bijzondere, kleurrijke of zelfs enigzins interessante premiere hadden gepland. Hiervoor mijn dank aan de organisatie! Met al mijn bagage vervoerde ik mezelf naar het National Theatre, alwaar Roy en Rene al op mij, Ralph Fiennes, Vanessa Redgrave en Clare Higgins stonden te wachten. Vlak na mijn aankomst kwam Ralph Fiennes, die ik nu al voor de vierde keer ontmoette, naar buiten en voorzag fans, verzamelaars en niet te vergeten dealers van handtekeningen. Zoals bekend poseerde Ralph niet voor foto's.
Ralph Fiennes, bekend uit kaskrakers als Schindler's List, Red Dragon & Harry Potter en uit bijvoorbeeld de flop The Avengers, signeerde ditmaal de DVD-cover van Red Dragon. Een goed begin is het halve werk zegt men...
Clare Higgins, die ik nu voor de derde keer ontmoette, zorgde ervoor dat ik mijn dag kon vervolgen op een manier die ik wenselijk acht. Ze signeerde namelijk mijn Hellraiser boek en de DVD-cover van "The Golden Compass". Daarnaast poseerde Clare, zoals gewoonlijk, voor de foto. Ondanks het feit dat Clare voor sommige fans wegrent, heb ik alleen maar lovende kritieken over deze karakteristieke en vriendelijke vrouw. Misschien ligt dan toch aan de fans waar ze voor wegrent...
De zesmaal voor een oscar genomineerde actrice Vanessa Redgrave (Atonement, Deep Impact, Howard's End), die in 1978 dan eindelijk haar oscar won voor rol in de film Julia, was voor mij een primeur. En ondanks dat ik over Vanessa verhalen had gehoord dat ze niet wilde signeren of poseren, signeerde ze voor mij de DVD-boxset van Nip/Tuck en de DVD-cover van Atonement. Tevens, zoals sommige oplettende lezers al hadden opgemerkt, poseerde ze voor de foto.

Geen opmerkingen: