donderdag 16 oktober 2008

F.A.C.T.S. 2008

Zoals elk jaar in de maand oktober werd ook dit jaar weer een editie van de F.A.C.T.S. conventie gehouden in Gent. Door naar misschien wel de leukste filmconventie in Europa af te reizen bevestigde ik mijn derde rit naar het Gentse centrum. Jaarlijks zijn er op deze conventie acteurs en actrices aanwezig die tegen betaling signeren en poseren voor de foto, zo ook dit jaar. Echter dit jaar was de keuze beperkt, maar toch interessant genoeg om in de, overigens bijzonder korte, rij voor de ontmoeting aan te sluiten. Voor mensen die in de afgelopen jaren hebben geslapen en nog geen Allo, Allo gasten hebben ontmoet, of voor bijvoorbeeld Rene, die ze na hun spectaculaire optreden op Internationale Filmbeurs in Kerkrade, gewoon nog een keertje wilt hebben, waren twee acteurs aanwezig op de beurs om gehuld in de originele kleding de mensen te voorzien van een krabbel en een portie humor. Echter, voor mij zijn deze gasten minder interessant. Voor mij waren twee acteurs interessant op deze conventie en dat waren Morena Baccarin en Richard Hatch.

Morena Baccarin, bekend van de films "Serenity" en "Roger Dodger" en verder uit de series "Stargate S.G-1" en "Firefly", signeerde mijn "Serenity" poster en poseerde voor de foto.

Richard Hatch, bekend van zowel de oude als de nieuwe versie van "Battlestar Galactica", signeerde mijn grote posterfoto van de nieuwe "Battlestar Galactica" en poseerde voor de foto. Richard was een zeer aangename gast op deze conventie en nam uitgebreid de tijd om te praten met zijn fans en ze op deze manier ook echt waar voor hun geld te geven.

Geen opmerkingen: