zondag 13 april 2008

BIFFF 2008: International Jury

Zoals vorig jaar en eigenlijk zoals op elk filmfestival was op dit filmfestival ook een jury aanwezig die de films beoordeelde. In dit geval bestond de (internationale) jury uit een aantal interessante mensen als Brett Leonard, Joon-Ho Bong, Lisa Marie en Umberto Lenzi.

Nog voordat ik de jury ontmoette liep er nog een extraatje rond waar ik toevallig een aantal DVD-covers voor had meegenomen, namelijk regisseur Neil Marshall, bekend van "Dog Soldiers", "The Descent" en recentelijk nog "Doomsday".
Neil Marshall signeerde de DVD-covers van "Dog Soldiers" en "The Descent" en poseerde voor de foto. Na deze toevallige, erg leuke ontmoeting begon de Q&A van de jury waarna een signeersessie zou plaatsvinden. Lisa Marie (ex-vrouw van Tim Burton en bekend uit de films "Ed Wood", "Sleepy Hollow" en "Mars Attacks" haalde het einde van de Q&A echter niet en stapte eerder op. De presentator gaf nog netjes aan dat Lisa Marie eerder weg moest en dat ze op een andere dag handtekeningen zou zetten, maar dat ze vandaag niet gestoord mocht worden voor deze doeleinden. Aangeslagen door deze vervelende mededeling en het besef dat ik dan weer terug zou moeten rijden naar Brussel ben ik , tegen alle mededelingen in, toch achter haar aangegaan waar ze de DVD-covers van "Mars Attacks" en "Ed Wood" voor me signeerde net als de poster van "Sleepy Hollow". Tevens poseerde deze schuchtere, ietwat vreemde vrouw voor de foto.

Terugkerend naar de Q&A heb ik rustig gewacht op de signeersessie waar ik de volgende mensen nog heb ontmoet:

-Brett Leonard, regisseur van onder andere "Virtuosity", "The Lawnmower Man", "Man Thing" en het prijzenwinnende "Feed" signeerde eerder genoemde films en poseerde voor de foto.
-Joon-Ho Bong, regisseur van onder andere de Aziatische filmtopper "The Host" signeerde de DVD-cover van "The Host" en poseerde voor de foto.
-Umberto Lenzi, regisseur van onder andere de in 31 landen verboden film "Cannibal Ferox" poseerde voor de foto.

Geen opmerkingen: