woensdag 10 oktober 2007

Openingnight Filmfestival Vlaanderen in Gent

Dinsdag 9 oktober was de officiele opening van het 34ste filmfestival van Vlaanderen in Gent. Zoals ieder jaar werd het festival ook deze keer geopend met een film waarbij een of meerdere sterren aanwezig zijn. Dit jaar was het de beurt aan de film Closing The Ring, geregisseerd door de oscarwinnende Lord Richard Attenborough. Voor deze speciale gelegenheid was de 84 jarige man er zelf ook bij! Voor mij een zeer interessante gast, door mijn voorliefde voor de Jurassic Park films (en ja, ook de derde!) De weergoden waren ons bijzonder slecht gezind, want hoe later het werd hoe harder het begon te regenen. Gelukkig mochten we van de bijzonder vriendelijke organisator va het festival een mooi plekje binnen in de bioscoop aan in de ingang uitkiezen. Ondanks dat er weinig "hunters" aanwezig waren bleek het toch uit te lopen op een chaos, waar de gelijknamige Wesley Snipes film ineens een klassieker tegen leek! Alles en iedereen liep namelijk door elkaar heen en Lord Attenborough werd netjes voor iedereen afgeschermd om de slecht ter been zijnde man tegen zichzelf en zijn belagers te beschermen. Kathleen Turner gaf tegelijkertijd te kennen geen tijd te hebben om fans van de, voorheen wulpse, dame van een handtekening te voorzien. Bezig zijnde met lord Attenborough kwam ze ineens terug om toch even te signeren. Kortom een chaos waar menigeen ook het doel en elkaar uit het oog verloor. Ik had een handtekening van Lord Attenborough en een van Kathleen Turner. Ik wilde het echter hierbij niet laten zitten en zag kans om zonder kaartje de bioscoop in te lopen waar de organisator, mij na een klaagzang, heeft geholpen aan de foto met Richard Attenborough. Hierna zag ik zelfs nog even kans om snel nog even twee handtekeningen van Kathleen Turner te scoren. De chaos was redelijk bekoeld en de rust keerde zowel in het theater, buiten het theater en in mijn hoofd terug. Verder rest mij nog te vermelden dat ik de hoofdrolspeler van een van mijn favoriete series, Matroesjka's op mijn DVD-box heb laten signeren evenals een geposeerde foto! Het geheel werd, zoals nu traditie begint te worden, afgesloten met een etentje in een restauarantje tegenover het bioscoopcomplex!

*Lord Richard Attenborough signeerde mijn Jurassic Park DVD-box en de DVD van The Great Escape.

*Kathleen Turner wilde niet poseren, maar signeerde de DVD-covers van Romancing The Stone, The Jewel Of The Nile & Body Heat. In dit filmpje is duideijk te zien dat Kathleen Turner mijn DVD-covers signeert.(http://stream2.hostbasket.com/iff/reports/Kathleen%20Turner%20jureert.wmv)
*Peter van den Begin, bekend als Ray van Mechelen ui de serie Matroesjka's en als Tante Sidonia in Suske En Wiske & De Duistere Diamant.

*The Untouchables poseerden, ondanks honger en voor sommigen teleurstelling, voor de foto

Geen opmerkingen: