maandag 29 oktober 2007

11 Days Of London: Day 1

Op 18 oktober ben ik begonnen aan en uitstapje van 11 dagen naar London!

De hoofdzakelijke reden van mijn bezoek aan deze metropool was, hoe kan het ook anders, het verzamelen van zoveel mogelijk, interessante, handtekeningen en foto's te bemachtigen. Zonder al teveel nu al te verklappen kan ik vertellen dat ik een erg interessante tijd achter de rug heb.

De eerste dag in London begon direct al goed toen we uit onze, luxieuze, jeugdherberg kwamen. Nadat we het hostel nog geen twee minuten verlaten hadden om een theater stage-door te bezoeken kwam ik op straat de acteur Alexander Siddig tegen, bekend van onder andere "Kingdom Of Heaven", "Syriana" en de hitseries "Star Trek" en natuurlijk de belangrijkste niet te vergeten "24", waarin hij in seizoen 6 de belangrijke rol van Hamri Al-Assad op zich nam. Spijt hebbende van min thuisgelaten "24"poster heb ik een foto samen gemaak met hem.
Helen Baxendale, bekend van de series "Cold Feet" & "Friends" en tevens van de film "Ordinary Descent Criminal" signeerde mijn "Cold Feet Season 1" DVD-Box en poseerde voor de foto. HetHet volgende punt dat op het programma stond was de Hollywood acteur Christian Slater, bekend van onder andere: "True Romance", "Robin Hood: Prince Of Thieves", "Broken Arrow" en "The Name Of The Rose" signeerde, tegen ieders verwachtingen in, naast programmaboekjes ook andere artikelen. Mijn kans dus om de DVD-cover van "True Romance" door Christian Slater te laten evenals een vorig jaar genomen geposeerde foto van twijfelachtige kwaliteit. Hij vond het echter helemaal niet erg om opnieuw te poseren voor de foto en vandaar onderstaande foto. Opvallend was hoe vriendelijk en rustig Slater overkwam.
In de avond stond de Swarovski Fasion Rocks show op het programma, gehouden in de wereldberoemde Royal Albert Hall. Deze accomodatie is bijzonder slecht voor ons verzamelaars door de enorme hoeveelheid mogelijke uitgangen. De avond werd gepresenteerd door Samuel L. Jackson en Uma Thurman en er waren talrijke ontwerpers, artiesten en andere celebrities aanwezig op de rode loper. Door de grote hoeveelheid pers, fans, dealers en onschuldige voorbijgangers bleek dit evenement een bijzonder slacht evenement om handtekeningen en foto's te verzamelen. Het is me echter wel gelukt om met zangeres Katherine Jenkins een geposeerde foto te maken.
Van zangeres Joss Stone heb ik twee handtekeningen weten te bemachtigen, zowel op de "Eragon" DVD-cover evenals op de Live Aid DVD-cover.
Het grootste succes van de avond bestond eigenlijk eigenlijk uit een, niet erg uitgebreide, handtekening van Uma Thurman, die voor de gelegenheid een doorschijnende jurk aan had getrokken. Thurman had er op het laatste moment voor gekozen het Hema-ondergoed onder de jurk uit te laten wat naar mijn mening een zeer verstandige keus is gebleken.
Claudia Schiffer, die ook aanwezig was op de show signeerde mijn "Love Actually" DVD-cover wat ik een erg leuke toevoeging vind op mijn "Love Actually" collectie.

Verder waren op deze show aanwezig en heb ik dus Live gezien, Naomi Campbell, Liev Schreiber, Naomi Watts, Kate Moss (ook wel Coke Moss), Heather Graham, Alicia Keys, Razorlight, Will Young, Joely Richardson en dus eerder genoemde Samuel L. Jackson, die aan het schelden was tegen zijn fans die uren voor hem en Uma hadden staan wachten. Hij weigerde te signeren en ik kan me nu dus ook goed voorstellen dat hij elk jaar bij de Academy Awards over het hoofd wordt gezien. Een goede acteur had in elk geval kunnen alsof hij een aardige man was...

De laatste stop die ik vandaag maakte was bij het Old Vic Theatre, waar het theaterstuk speelde waarin oud-Bond Girl Diana Rigg de hoofdrol vertolkt. Diana Rigg speelde naaste de enige vrouw van James Bond in On Her Majesty´s Secret Service ook in de televisieserie The Avengers. Diana Rigg signeerde mijn On Her Majesty´s Secret Service DVD, maar wilde niet poseren voor de foto.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik krijg plots het gevoel dat ik weer het een en het ander heb gemist... En dit is nog maar dag 1! (>_<)