dinsdag 7 april 2009

Premiere The Boat That Rocked in Amsterdam

Eindelijk was het zover, ook Nederland zou kennismaken met de nieuwe komedie van regisseur Richard Curtis, de film "The Boat That Rocked" met in de hoofdrollen veel Britten en een Amerikaan. Voor deze memorabele avond mengden een aantal sterren uit de film, waaronder de Amerikaan zich tussen de Nederlandse sterren die zowel in kwantiteit als kwaliteit "massaal" naar de premiere zijn gegaan. Wat te denken van onder andere: Christophe Haddad, Erik de Zwart & Marlies Dekker (!?!).
Onder de bekende Nederlanders bevond zich ook Melody Klaver, die kort geleden de prestigieuze Rembrandt Award in de wacht sleepte. Melody is bekend geworden door haar prijzenwinnende rol in Oorlogswinter. Melody poseert hier voor de foto.
De grote ster van de avond was de Oscarwinnaar Philip Seymour Hoffman (Capote), jawel de Amerikaan. Deze vrolijke acteur staat niet bekend om zijn fanvriendelijke karakter, maar toch besloot hij speciaal voor zijn Nederlandse fans de stoute schoenen aan te trekken en een paar handtekeningen te zetten. Voor mij signeerde hij de DVD-cover van "Happiness". Een foto met Philip Seymour Hoffman bleek teveel gevraagd...
Zonder Richard Curtis (Love Actually), was de film er misschien helemaal nooit geweest. Dus mijn dank gaat dan ook uit naar de vriendelijke regisseur die voor mij de DVD-covers van "Notting Hill" & "Four Weddings And A Funeral" signeerde. Tevens poseerde hij, net als in London, voor de foto.
Tom Sturridge, die een van de grootste rollen uit de film voor zijn rekening neemt, signeerde mijn DVD-cover van "Vanity Fair" en poseerde voor de foto.
De altijd goed gehumeurde en grappige acteur Bill Nighy (Pirates Of The Caribbean, Love Actually) signeerde op de premiere voor mij de DVD-cover van "Love Actually" en de filmcell van "Shaun Of The Dead". Tevens poseerde Bill voor de foto.
Talulah Riley, die eveneens een van de grootste rollen vertolkt in de film, signeerde mijn DVD-cover van "Pride And Prejudice" en poseerde, net als in London, voor de foto.
Maar bij het Amstel hotel in Amsterdam kreeg ik dan eindelijk een perfecte foto met Bill Nighy, Dit keer zonder dat ik een dom petje op heb of dat ik half achter hem sta. Oja, hij signeerde hier ook nog de DVD-covers van "The Constant Gardener", "Underworld" en de eerdere geposeerde foto met hem uit London. Toffe vent, die Bill!!!

Geen opmerkingen: