vrijdag 23 januari 2009

Een dagje Londen...werd de dag van mijn leven!

Woensdag 21 januari 2009, een datum om nooit meer vergeten. Ik was deze dag naar Londen gevlogen om de premiere van Valkyrie mee te maken, de nieuwe film met Tom Cruise, met ook nog de Nederlandse actrices Carice van Houten en Halina Reijn in belangrijke rollen.
Ondanks dat ik Tom Cruise al twee keer ontmoet heb en beide keren met handtekeningen en geposeerde foto's thuiskwam, is het toch altijd een feest om Tom Cruise te mogen ontmoeten. Vandaar dat ik, speciaal voor Tom Cruise en de ensemble-cast die Tom in de film naar ongekende hoogtes moet brengen, mijn vliegticket geboekt heb naar de Britse hoofdstad.
En mijn dag begon al goed, nog voordat de premiere was begonnen. Ik kwam namelijk op straat (!) geheel toevallig Carlos Bernard tegen. Carlos speelt in mijn lievelingsserie "24" de rol van Tony Almeida die in zes seizoenen naast Kiefer Sutherland eigenlijk de hoofdrol heeft. Jaren geleden had ik hem al eens ontmoet op de LondonExpo conventie, maar ik heb toen ervoor gekozen om een groepsfoto met de andere aanwezige castleden te maken en geen aparte foto met hem. Ik sprak hem aan en vroeg of hij met me op de foto wilde. Carlos maakte geen bezwaar en vandaar dat ik nu toch nog een geposeerde foto met alleen hem heb...
De man waar het allemaal om draaide tijdens, Tom Cruise, was de eerste op de premiere die arriveerde en hij was dan ook de eerste de cast en crew van Valkyrie die ik deze dag ontmoette. Tijdens zijn bekende signeer-en-poseer-marathon signeerde hij mijn posterfoto van Valkyrie en poseerde voor de derde keer in mijn leven voor de foto. Ik ben er nog net zo blij mee als bij onze eerste ontmoeting...
Tom Hollander, arriveerde niet veel later. Tom is bekend uit de "Pirates Of The Carribean" films en speelt nu ook een rol in Valkyrie. Tom maakte geen ontspannen indruk en na veel overtuigingskracht op hem te hebben losgelaten signeerde hij mijn Valkyrie posterfoto. Een geposeerde foto met de goede man zat er helaas niet in...
Christian Berkel, een Duitse ensemble acteur, is vooral bekend geworden door zijn hoofdrollen in "Der Untergang" en "Zwartboek". Ook nu speelt hij weer in een oorlogsverhaal, namelijk Valkyrie. Christian signeerde mijn Valkyrie posterfoto en poseerde voor de foto.
Thomas Kretschmann, ook al een Duitse acteur, is vooral bekend door zijn rollen in "Der Untergang", "The Pianist", "King Kong", "U-571", "Wanted", "Blade 2" en rol als bad-guy in het tweede seizoen van de topserie "24". Thomas signeerde voor mij de posterfoto van Valkyrie en poseerde voor de foto.
Kevin R. McNally, bekend uit onder andere "Pirates Of The Caribbean" signeerde mijn Valkyrie posterfoto en poseerde voor de foto.
Nederlands trots, Carice van Houten, herkende me nog van eerdere ontmoetingen wat ik toch wel bijzonder vind. Ze signeerde mijn posterfoto van Valkyrie en poseerde voor de foto.
De regisseur van Valkyrie, Bryan Singer, is ook al verantwoordelijk geweest voor succesvolle en sterke films als "The Usual Suspects", X-Men" en "Superman Returns". Singer signeerde voor mij de posterfoto van Valkyrie en poseerde voor de foto.
Na de premiere besloot ik een kijkje te gaan nemen bij het beroemdste restaurant van Londen, namelijk "The Ivy". Daar aangekomen kwam ik er al snel achter dat cas en crew van Valkyrie na de premiere hier nog gezellig kwamen na-tafelen. Na vele malen voor niets bij restaurant gestaan te hebben, was het vandaag meer dan raak! De eerste die arriveerde was Bill Nighy, bekend van films als "Love Actually", "Pirates Of The Caribbean" en nu weer een grote rol speelt in Valkyrie. Bill erriveerde ongeveer een minutt nadat ik arriveerde dus ik had geen tijd gezien om mezelf goed voor te bereiden op zijn komst. Bill signeerde voor mij de Valkyrie posterfoto en de filmcell van "Pirates Of The Caribbean" en poseerde voor de foto. Erg vriendelijke man, die Bill...
Halina Reijn, volgde snel na Bill Nighy. De Nederlandse actrice signeerde mijn Valkyrie posterfoto en poseerde voor de foto.
Carice van Houten, die ik op de premiere ook al had ontmoet poseerde nogmaals voor de foto, ditmaal is het resultaat een stuk beter geworden. Deze beeldschone actrice blijft een unieke vrouw en het is ook altijd een feest Carice weer te zien!
Bryan Singer signeerde voor mij de DVD-covers van "The Usual Suspects" en "Apt Pupil" en poseerde voor de foto. Ook hier is het resultaat weer beter geworden dan tijdens de premiere zelf...
Nadat iedereen heerlijk in "The Ivy" aan het na-tafelen was, besloot ik naar het Covent Garden hotel te gaan, waar ik had begrepen dat Carlos Bernard met collega's uit "24" logeerde. Daar aangekomen poseerde Carlos Bernard wederom voor de foto. Dtimaal zagen we er beiden meer herkenbaar uit...ik had met mijn cap afgezet en Carlos had besloten zijn zonnebril en petje ook niet mee naar buiten te nemen...
Annie Wersching, die een hoofdrol speelt als FBI-agente Renee Walker in het zevende seizoen van "24" poseerde hier voor de foto. als rasechte "24"-fan natuurlijk een erg leuke ervaring!
Maar ik bewaarde het beste tot het laatst. Een absolute droom kwam voor me uit toen Kiefer Sutherland (Jack Bauer) zelf naar buiten kwam en mijn "24-Redemption" DVD-signeerde. Tevens poseerde de vriendelijke acteur voor de foto. "Oohh Mr. Sutherland, you made me so happy!". Meer kreeg ik er niet uit op dat moment...

Geen opmerkingen: