maandag 24 maart 2008

5 Days Of London: Day 1

Deze trip naar London deed ik samen met medeverzamelaar Roy, onze eerste trip samen. Apart van elkaar hebben we meestal erg veel geluk. Maar twee twee mensen met geluk wil niet zeggen dat ze samen ook geluk hebben. De eerste dag in London ging dan ook gepaard met aardig wat tegenslagen...

Terwijl het allemaal zo goed begon!

Toen we aankwamen in hartje London hebben we besloten om niet eerst naar ons hotel te gaan, maar eerst nog een stagedoor te bezoeken met als doel om de grootste naam die op dat moment voor ons in het theater stond, Ralph Fiennes, te scoren voordat hij naar binnen gaat. Daar aangekomen waren we de eerste verzamelaars op de "crime scene". Al snel volgden er meer totdat we op een totaal van zes verzamelaars stonden te wachten bij de stagedoor.
Als eerste kwam Tamsin Greig aan bij de stagedoor. Ze signeerde voor mij de achterkant van de DVD-Cover van Shaun Of The Dead, waar ze maar een klein rolletje in had. Ik vroeg voor een geposeerde foto, dat wilde ze niet doen. Aangezien ik haar toch niet zo belangrijk vond, vond ik dit geen probleem.
Als tweede kwam Ralph Fiennes aan. Ralph, die niet bekend staat als de meest aardige en vriendelijke man, signeerde zonder iets te zeggen mijn Boxset van Schindler's List en de DVD-cover van The Constant Gardener. Op mijn of hij nog even wilde poseren voor de foto, zei hij snel "NO!" en gign snel naar binnen. Toch een groot succes, omndat de goede man normaliter nauwelijks signeert!Weglopend van de stagedoor kwamen we nog de oscargenomineerde Janet McTeer tegen die supervriendelijk was, mijn DVD-cover van Tideland signeerde en poseerde voor de foto. Vol enthousiasme praatte ze nog even over de film en onze meningen daarover.Na deze successen hebben we ingechecked in ons hotel, waarna we onze toch vervolgden. De ene teleurstelling na de andere volgden. Clare Higgins (Hellraiser) was alleen maar aan het bellen en liep via een andere deur het theater binnen, Ian Burfield (V For Vendetta) was al binnen zagen we en toen we daarna snel naar het theater van Edward Fox (Soldaat Van Oranje) lipen zagen we hem nog net naar binnen lopen... 's Avonds vervolgden we onze tocht naar de stagedoors waar we tot de conclusie kwamen dat Speed The Plow, het stuk met daarin Kevin Spacey en Jeff Goldblum helaas twee dagen op rij was gecancelled. Alweer pech dus. Hierna vevolgde we onze weg alweer naar Edward Fox in de hoop de avond dan toch nog succesvol af te sluiten met een ontmoeting met Edward Fox. Dit lukte en hij signeerde vier DVD-covers voor me (Soldaat Van Oranje, The Bounty, The Day Of The Jackal en Never Say Never Again) en poseerde foto. Deze veteraan praatte nog even over zijn tijd in Nederland ten tijde van opnames voordat hij heel vriendelijk afscheid van ons nam en we aan het einde van onze eerste dag zijn gekomen.

Geen opmerkingen: